فروش لپ تاپ

فروش لپ تاپ،ایران اچ پی،پرینتر hp،قیمت لپ تاپ اچ پی،لپ تاپ پروبوک hp

فروش لپ تاپ

فروش لپ تاپ،ایران اچ پی،پرینتر hp،قیمت لپ تاپ اچ پی،لپ تاپ پروبوک hp

توصیه هایی مفید و دلاری برای انتخاب لپ تاپ با قیمتی مناسب در باز

 

 

توصیه هایی مفید و دلاری برای انتخاب لپ تاپ با قیمتی مناسب در بازار فروش لپ تاپ

 


فروش لپ تاپ 

  

(فارغ از هیاهوی بورس)

 

   

 

 


رشد قیمت ها در بازار فروش لپ تاپ طی ماه های گذشته و به ویژه یک هفته اخیر تا حدود زیادی موجب کاهش تقاضا در بازار شده است. کاهش تقاضایی که با توجه به تجربه سال های قبل کسبه از بازار فروش لپ تاپ شب عید عجیب، درد آور و نگران کننده است!

چرا که کسبه بازار ماه ها بی رونقی بازار فروش لپ تاپ را به امید رونق بازار شب عید گذرانده بودند و اینک با افزایش ناگهانی نرخ دلار آزاد امید آنها نیز نا امید شده است!

در چنین شرایطی خریداران لپ تاپ نیز که می توان پرداخت هزینه های هنگفت بابت خرید لپ تاپ را نداشته به اتفاقاتی چون برگزاری جشنواره های نوروزی فروش لپ تاپ، حراج های آخر سال کسبه بازار بابت صاف کردن حساب هایشان و ... دل بسته و در انتظار کاهش قیمت ها فعلا دست از خرید کشیده اند!


اما گویا امید خریداران نیز نقش بر آب است، جرا که براساس اعلام کسبه بازار، شرکت های عرضه کننده و همچنین با توجه به شرایط فعلی بازار، امسال از حراج و برگزاری جشنواره های ویژه فروش و ارائه تسهیلات ویژه به خریداران و ... خبری نیست. از سوی دیگر این زمزمه در بازار فروش لپ تاپ شنیده می شود که به دلیل کاهش شدید موجودی در بازار، در هفته های آینده با رشد بیشتر قیمت ها در بازار مواجه خواهیم شد.

در چنین شرایطی خریداران و همچنین فروشندگان باید بدانند که بهترین اقدام در چنین شرایطی چیست و واقعا افرادی که قصد خرید لپ تاپ دارند، چه باید بکنند؟

به همین دلیل ما سعی کرده ایم با استفاده از تجربه کارشناسان بازار، چند توصیه قیمتی برای خرید لپ تاپ به شما ارائه دهیم.

 

مقایسه با قیمت جهانی

 

 

اگر چه با توجه به رشد هزینه های انبار گردانی و حمل و نقل و همچنین هزینه های جانبی و ... مقایسه قیمت ارائه شده برای یک لپ تاپ با قیمت جهانی آن تنها موجبات تاسف و ناراحتی شما را فراهم می آورد. اما نیاز است که بدانید چه میزان از مبلغی که بابت خرید لپ تاپ می پردازید، در حقیقت صرف خرید کالای تکنولوژیک می شود و چه میزان به عنوان سود و ... نصیب فروشنده می شود.

 

مقایسه قیمت ارائه شده با فروشگاه و شرکت های دیگر

 

 

شاید کمی بدبینانه به نظر آید، اما این یک حقیقت است که برخی از کسبه بازار فروش لپ تاپ، با توجه به مسائل شخصی تجاری و با لحاظ کردن هزینه های جانبی نظیر اجاره واحد تجاری، هزینه آب و برق و ... قیمت های بالا یا پایین تری را برای کالاها در نظر می گیرند.

در کل چنین می توان گفت؛ پس از دریافت اطلاعات قیمتی و حتی پس از انجام چک و چانه های معاملاتی که بین خریدار و فروشنده عرف است، حتما قیمت را با چند فروشگاه و یا شرکت عرضه کننده مقایسه کنید، زیرا مشاهده شده است برخی از فروشگاه های فروش لپ تاپ که در طبقات گران قیمت مراکز خرید و فروش کامپیوتر قرار دارند کالاها را گران تر از دیگر فروشگاه ها به فروش می رسانند.

 

تحقیق و بررسی در مورد قابلیت های فنی دستگاه

 

 

برخی از فروشندگان بازار فروش لپ تاپ، با دستکاری در کانفیگ (قابلیت های فنی) دستگاه باعث می شوند قیمت دستگاه تا حدودی کمتر شود. به طور مثال؛ ظرفیت رم را کاهش می دهند یا اینکه هاردی با ظرفیت حافظه کمتری روی دستگاه نصب می کنند. پس هنگام مقایسه قیمت دستگاه بین فروشگاه های مختلف حتما به قابلیت های فنی قابل تغییر مانند رم و هاردیسک توجه داشته باشید.

 

انتخاب کالا متناسب با شرایط کاربردی خود

 

 

هنگام خرید کالا توجه داشته باشید که کالایی که خریداری می کنید برای شما قابلیت کاربردی داشته باشد. به فکر اسم و برند و مارک کالا نباشید و این تصور را که هر کالایی جدید است پس بهتر است، از سر خود بیرون کنید. با کمی فکر و بررسی لپ تاپی مناسب خریداری کنید و در ضمن هزینه اضافی هم مصرف خرید لپ تاپ نکنید. به عنوان مثال؛ گروهی تصور می کنند اگر قصد انجام کار حرفه ای دارند، باید حتما جدیدترین لپ تاپ hp را خریداری کنند. در حالیکه این لپ تاپ ممکن است کاربرد چندانی برای آنها نداشته باشد. مثلا؛ (Pro mac book retina) که وضوح تصویر صفحه نمایش آن بر سر زبان ها افتاده است و قیمت بالایی دارد تنها برای دیدن عکس و ... با وضوح بالا مناسب است و در صورت چاپ هیچ چیز خاصی مشاهده نمی شود، چرا که ما چاپگری که بتواند تصویری با چنین وضوحی چاپ کدد، نداریم. یا همین تبلت های (G3) و (G4) که اگر چه از نظر قابلیت اتصال به اینترنت شرایط خوبی را فراهم می کنند، اما خرید یک نمونه مجهز به (WIFI) برای برخی از کاربران به صرفه تر است. به این ترتیب که یک مودم جیبی خریداری کرده و به سادگی به اینترنت متصل شود. به بیانی دیگر، کالایی خریداری کنید که متناسب با شرایط کاربردی شما باشد.

 

پرداخت هزینه گارانتی

 

 

بهتر است در هر شرایط خطر نکرده و بهای خدمات پس از فروش کالاها را پرداخت کنیم. البته باید به شرکتی با اسم و رسم و شناخته شده در این زمینه مثل؛ اچ پی، در این زمینه اعتماد کرد. چرا که با توجه به شرایط نامساعد بازار فروش لپ تاپ و کاهش نظارت روی بازار بروز هر اتفاقی در بازار ممکن است.

دوستداران و کاربران گرامی، با در اختیار قرار گذاشتن نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود، ما را همراهی نمایید.

با تشکر؛ ایران اچ پی

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد